יום חמישי, 30 במאי 2013

דודי קיאק - פרשת שלח תשע"ג


הלו, נסחפתם!

דודי קיאק


השבוע הייתי צריך להסדיר עניין כלשהו בשכונת גאולה המפוארת. מטבעי אני אדם סקרן (יהיו שיגידו חפרן) ולכן כשאני מזדמן למקומות כאלו בדרך כלל אני בודק מה מופיע על גבי לוחות המודעות. אחרי זמן קצר זה התחיל לשעמם, כי כמה זמן אפשר לקרוא מודעות על פשעי הציונים המשומדים והחטאים בנפשם עד מאוד, ופתאום תפסה לי את העיניים מודעה צבעונית עם ציורים. הופה... השתדרגו הנטורי קרתא... כמעט כמו זו דרכנו. ניגשתי לקרוא וראיתי שהפעם זה לא נטורי קרתא אלא אנשים מאד עסוקים שדואגים לכלל ישראל ומנסים להציל את נשמתם של אנשים שנפלו ברשת התעתועים של צבא הכופרים (רמז: חרדק"ים). אותם אנשים מסורים גם דאגו שכל מי שלא קרא את הרמז שלי יבין במה מדובר, והוסיפו קריקטורות צבעוניות והסברים מפורטים מהו חרד"ק בעיניך ומהו גורלו של החרד"ק. אחר כך גם ראיתי מודעות "הכניסה לחרדקי"ם אסורה" ו"אזור זה נקי מחרדקי"ם" ועוד מודעות כמו אלה שקוראות לאנשים לא לצרף למניין חרדקי"ם או אנשים עם נגיעות חרדקיו"ת.

עזבתי את לוח המודעות כשכולי מהורהר במחשבות ואמרתי לעצמי, וואלה, אלה השקיעו בכסף ובציור ובגרפיקה ובמחשבה והדבקה, טוב, בטח יש איזה מישהו שכבר תרם לכל העניים במדינה ולכל החולים פה ולכל מי שצריך עזרה, ועכשיו הוא רוצה לתרום את הכסף שלו למטרה מאד נעלה, אחלה, אחרי הכל זה הכסף שלו וזכותו לממן מה שהוא רוצה. אבל הסיסמאות האלה, מאיפה הם הביאו אותן? אין מצב שהם כאלה חכמים לחשוב על זה לבד, אז מאיפה הם כן הביאו את זה?! המשכתי ללכת אבל זה ממש הציק לי בפינה של המוח, אחרי כמה צעדים זה פתאום צץ לי, כמעט קפצתי באוויר באמצע גאולה, אני יודע מאיפה הם הביאו את זה, הם באמת לא כאלה חכמים (אפילו לא קרוב אם אתם שואלים אותי), הם פשוט העתיקו את זה מהנאצים, גם שם היו כאלו מודעות בדיוק "הכניסה ליהודים אסורה". אני מאמין שאחרי שהם סיימו לטהר גטו הם שמו שלט "הכניסה לחרדקי אופס... סליחה... ליהודים אסורה".

אתם מבינים מה קורה פה?

יש אנשים שבסך הכל רצו אפשרות לפרנס את המשפחה שלהם בכבוד ובהיתר, והלכו למסגרת שמאפשרת להם ללמוד מקצוע ולהחזיר טובה למדינה, כן להחזיר טובה למדינה שבשורה התחתונה עם כל הטענות שיש לנו על המדינה זה הארץ שלנו והיא נותנת לנו מקום לחיות וגם למות (טוב... בעצם זה רק לעשירים) ומותר להחזיר טובה. והאנשים האלה, יכול להיות שהיה להם קשה לעזוב את בית המדרש ואת הסביבה התורנית שלהם, והם עשו את זה רק אחרי שהם התייעצו עם הרב שלהם. אז קודם כל אני חושב שהם נוהגים כשורה וזו חוצפה לבוא אליהם בטענות.

שנית, גם אם נאמר כמו אותם אנשים "שומרי משמרת היהדות הנאמנה" שחושבים שלכת לצבא במסגרת שמיועדת לחרדים ובאישור של רבנים זה חטא חמור מאוד, עדיין יש לי אליהם כמה שאלות: האם זה חטא חמור עד כדי שמתיר לכם להלבין פנים??? ורדיפה אישית עד כדי תליית מודעות שטנה על דלתות של אנשים??? או לזרוק ולדחוף בן אדם מבית כנסת תוך כדי קריאות "צא טמא"??? או לזרוק אבנים על חייל ששומר על יהודים מערבים שזורקים אבנים ובקבוקי תבערה???

מישהו כאן נסחף, ורחוק מדי! יש לו סיכוי טוב לטבוע...

4 תגובות:

  1. מילים כדורבנות. מבטא בצורה מדוייקת את התחושות של כולנו

    השבמחק
  2. חרדקייים החוצה!!!!
    צאו ממחניינו טמאים!!!!
    פושעים רשעים!!!!!!!!!!

    השבמחק
  3. לא הגזמת עם ה"נאצים"?
    אתה כותב יפה וברור, אבל קצת נסחפת (כמו בכותרת...)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נעשתה פה השוואה לנאצים. התכוונתי לומר שגם אם זה מפריע לאנשים, יש דרך למחות ויש דברים שלא עושים.

      מחק