יום חמישי, 22 בינואר 2015

דברים שרציתי לומר

שועי פריד

"בא אל פרעה"
פרעה בשלב הזה בסיפור עם עם ישראל מייצג את הרע/יצר הרע/רשע.
אני רוצה לדבר רק על המשפט  "בא אל פרעה" (בלי כל קשר לפשט).
יש בפרשות האחרונות תהליך של עשרת המכות,  ובתוכם, אנו רואים גם תהליך של היחס של משה בשליחות הקב"ה לפרעה. בהתחלה משה מפחד כי הוא יגמגם ואז ה' אומר לו שהוא יביא לו כגיבוי את אהרון, בהמשך ה' אומר לו לך ליאור לפגוש שם את פרעה כשהוא לבד, משה מצטווה ללכת אל פרעה לבד, אבל עוד לא להיכנס אל הארמון.
 יש לאדם בחיים /עבודת ה', שלושה שלבים, ביחס לצד השלילי שיש בו.
שלב 1 – (הכנעה) שאדם (משה) מצליח להכניע את הצד הזה, והוא מפסיק עם הדבר הרע, אבל הוא עדיין רוצה את הצד הזה, ונלחם איתו בפנים.
שלב 2-  (הבדלה)  שהאדם (משה) מצליח להגיע כבר למצב שהוא בכלל לא רוצה את הדבר הזה, זה לא מעניין אותו ולא מטריד אותו.
שלב 3 -  (המתקה) שמשה (האדם) בעצם בא אל פרעה (היצר), זה שלב שהאדם חוזר למקום שכביכול זה המקום החשוך אצלו "לפרעה שלו" והופך את המקום למואר ועוצמתי. (להפוך חולשה לעצמה גדולה - ר' אביתר בנאי) והשלב הזה זה ה'בא אל פרעה'. ה' אומר למשה ולכל אדם "בא" ביחד בנועם ובמתיקות, לפרעה שלך, אל תפחד ממנו. אל תדחה אותו, אל תסתיר אותו, אלא להיפך, בא אליו. אל תלך אלא תבוא אליו. תבין שזה לא המקום החלש אלא המקום החזק, לא המחשיך אלא המאיר.
לכולנו יש צדדים טובים ו"צדדים רעים" אבל הצדדים הרעים האלו, הדחפים השליליים, והחלומות השליליים, הם באמת המנוע שלנו לצמוח יותר טובים ויותר שלמים (לא "מושלמים").
רציתי להוסיף עוד משהו קטן וגדול, באמת תודה לדודי קיאק על זה שהוא ממש מניף את העלון גבוה ועושה אותו תועלתי מתמיד, ראוי להערכה!
שבת שלום
חברכם תמיד,
שועי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה