יום חמישי, 29 בינואר 2015

בזולה

1X1 עם אלחנן קנוף




במה אתה עובד?
אני עובד בחברת תרופות שעובדת עם משרד הבריאות. רוב העבודה היא משימות בירוקרטיות כמו להגיש טפסים לרופא ולהחתים אותו על אישורים רפואיים.
מה הדבר שאתה הכי אוהב בעבודה שלך?
למרות שלא למדתי רפואה ואני לא דוקטור, אבל הידיעה שאני חלק קריטי בחוליה מאד חשובה שתפקידה לעזור לחולים ולהקל עליהם מהכאבים שלהם מאד משמחת. בנוסף, הידיעה הזאת נותנת לי כוח לרגעים שבהם נמאס לי להתמודד מול הררי הדפים וגבעות המסמכים ובאופן כללי עם כל הבירוקרטיה.
מהי הישיבה בשבילך?
מקום שבו אני לומד על עצמי, מגלה על התכונות שיש בי ועל הכוחות שלי ואיך לנתב אותם למקסימום.
 מוטו לחיים:
"כשאתה עושה משהו, תעשה אותו מושלם".
תובנה לחיים:
מאיפה הבאת את השאלה הזאת???
מי המודל לחיקוי שלך?
אח שלי ידידיה. לפני ארבע עשרה שנים הוא עבר תאונה שבעקבותיה הוא נהיה משותק בארבעת הגפיים, מהצוואר ומטה. אני מסתכל על אח שלי ולכאורה אני רואה בן אדם שאלוקים דפק אותו, ולקח ממנו כל סיבה אפשרית לכך שיישאר לו טעם בחיים, אבל אם כל זה הוא שומר את האמונה, הוא מבין שיש פה מצב שהוא אמנם קשה אבל הוא יודע שלמרות שהוא לא מבין, הוא מקבל את המצב ומשלים איתו. יש דבר מדהים אצלו, המאבק שלו כל יום מחדש, להמשיך את החיים, וזה דוגמא בשבילי איך להתמודד.
משהו שהיית רוצה לשפר בישיבה?
חסר לי שאין פה מספיק את המושג חברותא, רוב הלימוד בישיבה מתבצע בצורה של שיעורים. לקבוע סדר לימוד אפילו של עשר דקות עם חבר, אחרי שחרית או מנחה או סתם בזמן פנוי במשך היום, התוצאות של זה מדהימות, זה מחזק קשר בין חברים ונותן בסיס לחברות, בסיס של קשר חזק ורוחני. בנוסף לזה שבסוג כזה של לימוד יש תוצאות הרבה יותר טובות, יותר זוכרים את הלימוד והוא הרבה יותר חוויתי.
מה הדבר שאתה הכי נהנה ממנו בישיבה?
הוועד של הרב ביום חמישי, הרב מציג את המצוות והתורה באופן שונה ממה שכל רב אחר או משגיח היה מציג את זה, זה לא חידושים, אלא פשוט להציג את הדברים בצורה חווייתית ומרעננת. זה רגע שאני מחכה לו כל השבוע וזה נותן לי המון בכל תחום.
מה התחביב שלך?
התנדבות, בזמן האחרון אני מתנדב פעם בשבוע בעמותת 'בית הגלגלים', זו עמותה שעוזרת לשיקום ויוצרת פעולות חברתיות לילדים עם נכויות פיזיות. אני מכין להם שם כריכים (הם מאד אוהבים טוסט שוקולד, מומלץ!), ואחר כך עושים פעולות של יצירה ועוד מגוון תוכניות. אני ממליץ לכל בחור גם להתנדב, יש משפט קיטשי שאומר "לתת זה לקבל", מההתנדבות גילתי שזה פשוט נכון.
משהו שלא ידענו עליך?
לפעמים כשאין לי כוח להיות בישיבה אני שולח את התאום שלי יהונתן במקומי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה