יום שישי, 15 ביולי 2016

שו"ת מייל- הרב זאבי קצנלבוגן שליט"א


מתחברים לתפילה- זה אפשרי!

שאלה:
שלום הרב,
קראתי את הטור של הרב על התפילה, הרב תיאר שם שני מצבים תפילה ספונטנית שמתעוררת מהרגשת הלב ותפילה טכנית שאדם מתפלל כי "צריך", אצלי המצב הוא אחר-אני מתקשה בכלל להתפלל, אני מרגיש חסם גדול כל פעם שצריך להתפלל. יש לרב אולי עצה איך "לעורר" את עצמי שאצליח לפחות להתפלל "כי צריך"?

תשובה:

שלום בחור יקר!
ראשית אני שמח שאתה קורא את דברי והם מדברים אליך.
תודה רבה

לגופו של ענין, תרשה לי להעריך שהנקודה שהעלית מאתגרת לא מעט אנשים. אבל אתה יודע מה? מה זה חשוב, אותי היא בוודאי מאתגרת.
אספר לך על טיפ קטן שאצלי הוא עובד בס״ד.
בזמנים הללו שלא כיף לי להתפלל ואני מרגיש שאני עושה זאת אך ורק לשם המצוה, אני פשוט שולח sms קצר לבורא עולם. (אתן לך את המספר אם תרצה...)
אני יודע שאתה מחייך לעצמך כרגע במקרה הטוב וחושב מה עובר עליו, אבל תן לי להסביר.
אני פשוט שואל את עצמי, לו הייתי צריך לומר משפט אחד בלבד כרגע לבורא, מה הייתי בוחר? לפעמים הייתי בוחר לומר תודה על משהו קטן. לפעמים לבקש סליחה. ואתה יודע מה? לפעמים אני מגלה שכל מה שבא לי לומר, זה שכרגע לא בא לי לומר כלום... ואז אני פשוט אומר במילים שלי את אותו משפט קצר שצף לי.
הרעיון שעומד מאחורי טיפ זה הוא פשוט. הוא מתרגם לרמה הביצועית את רעיון התפילה של דיבור עם בורא עולם. וכשאני מתחיל עם דיבור אותנטי וקצר, הרבה פעמים הצינור נפתח והתפילה שלי מקבלת צבע...

אז שתהיה לך הצלחה רבה

זאבי קצנלבוגן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה