יום חמישי, 25 בדצמבר 2014

דברים שרציתי לומר

סטודנטים חרדים – בחירות 2015
הלל עזרא

אתחיל מזה שאני ממש לא חושב שיש סיבה ללכת להצביע. לא כי אני לא מאמין בפוליטיקה, כי אין מאמין ממני. גם לא מהסיבה שאין לי 'פייבוריט', כי דווקא אני מזוהה עם מפלגה מאד ספציפית. זה נובע מהידיעה (לא מהאמונה – מהידיעה!) שהקול הבודד שלי לא ישפיע. וגם אם כולם יגידו ככה, עדיין הקול שלי לא ישפיע.
בקיצור, חבל לכם לבזבז את זמנכם. הישארו בבית, זה מהנה הרבה יותר מהמראה המיוזע של פוליטיקאים זבי חוטם המקוששים את אחרוני הקולות שלא השתכנעו שהם המשיח הבא של מדינת ישראל.
ומילה אחת אחרונה למי שעדיין מגרד בערפו ומנסה להבין למה אני טועה: שים לב, מעולם לא הוכרעו בחירות בישראל על חודו של קול. הקול שלך זה בדיוק אותו חודו של קול...
אבל מכיוון שאף אחד לא יקשיב לי, אני אנסה להסביר למי שלא השתכנע, ועדיין מעוניין ללכת לקלפי, מה דעתי בנושא בחירות מזווית הראיה של הסטודנט החרדי המקפיד עדיין – וכן ראוי בעיני – להיות משויך וחלק אינטגראלי מעולם התורה.
נתחיל מזה שלסטודנט החרדי יש אג'נדה ברורה מאד. הרבה יותר מאחיו החרדי הקלאסי המתנדנד עם הסטנדר. הוא מגיע בדרך כלל בעמדת נחיתות מול עמיתו, הסטודנט החילוני, בכך שהוא אינו מכיר את עולם האקדמיה על כל המשתמע מכך. לעיתים קרובות הוא גם אינו מצויד בתעודת בגרות. בעולם הישיבות מקובל להעריך את מי שמשקיע, ביגוד לאקדמיה שם מקובל להעריך תוצאות. עד שנעשה השינוי בתפיסה, הרבה חללים נופלים בדרך בעקבות קשיים מנטליים, פיננסיים, משפחתיים וכדו'. אין כיום אף גוף חזק דיו שיוכל לספק לסטודנט החרדי את הנדרש על מנת שיוכל לעבור את המשוכה הזאת בהצלחה. אם קיים גוף כזה, הוא ללא ספק מדינת ישראל.
אם לסטודנט החרדי היה ייצוג הולם בכנסת זה היה מקל עליו את ההליכה בדרך החתחתים אל התואר. ברור שאם הייתה מפלגה כזאת היה שווה לתמוך בה. נציגי המפלגה המכירים את צרכיו של הסטודנט יוכלו לקדם את האינטרסים שלו בצורה הטובה ביותר.
אממה... הציבור הזה לא מספיק גדול מבחינת נתח שוק. בבחירות 2013 היהשווה כל מנדט כ-30,000 קולות. אחוז החסימה עמד על כ-120,000 קולות סביר להניח שזה לא ישתנה בהרבה בבחירות הבאות ואם כבר אז לרעה. בהנחה שקיימים במדינת ישראל 120,000 סטודנטים חרדים (ההנחהשגויה), נצטרך לגלח מתוכם את מועדי הב' שלא ילכו להצביע, את אחוז הסטודנטים שילך ויצביע למפלגות אחרות, ומדובר על אחוז לא קטן. ואחרונים חביבים, ידידי לספסל הסקפטיים שמתנגדים להליכה לקלפי. (להזכירכם, גם אם אלך, זה עדיין לא ישפיע...)
מה שאומר שחבל לבזבז את הקול שלכם על מפלגה כזאת, במידה ותקום. הרבה יותר יעיל, לדעתי, לשרבב נציג כזה למפלגה חרדית קיימת.
בבני ברק זה כבר הצליח.

בהצלחה

תגובה 1:

  1. תלך להצביע עם עוד אלף אנשים ביחד ואז יש לך סיכוי יפה להשפיע

    השבמחק