יום חמישי, 20 בדצמבר 2012

שו"ת SMS (הרב ארי מור) - פרשת ויגש תשע"ג




שאלה: 
האם כניסה למינוס בבנק לצרכים לא הכרחיים כלולה ב'היתר עסקה'?
תשובה: 
תלוי באיזה היתר עסקה הבנק משתמש. צריך לשאול על כל מקרה לגופו.


שאלה:
הבוס שלי נתן לי הוראה להציע עסקה מסוימת ללקוח, ולי נראה שללקוח עדיפה עסקה אחרת. מותר לי להציע לו את העסקה שנראית לי מתאימה יותר עבורו?
תשובה:
המחויבות שלך היא למעסיק ולא ללקוח. אמנם אם נראה לך שייגרם ללקוח נזק, עליך לגלות את אוזנו שהדבר יכול להזיק לו, בלי להציע לו עסקה אחרת.


שאלה: 
אם אני מתעורר מוקדם בבוקר, האם עדיף לי להתפלל בזמן במניין, או שעדיף לחכות למניין בישיבה?
תשובה: 
תחכה למניין בישיבה, ובלבד שלא תפסיד קריאת שמע בברכותיה בזמנה.


שאלה:
האם מותר לעשות שינויים ברכוש הישיבה ללא רשות, כגון לשפץ קצת את החדר שלי... כאשר זה משביח את הנכס?
תשובה:
אסור לעשות שום שינוי ברכוש שאינו שלך, גם אם הוא לטובה, ללא רשות בעל הבית, במקרה זה – הרב ראש הישיבה שליט"א.


שאלה: 
האם נכונה השמועה שיש מנהג לא לזמן בארוחת בוקר?
תשובה: 
לא. אבל אם לא ישבו ביחד לאכול לא יזמנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה