יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

דודי קיאק - חנוכה תשע"ג


"ישששששש!"


דודי קיאק


אני מאמין שרובכם מכירים את התמונה הזאת ועוד הרבה כאלה אחרות, שחקן כדורגל חוגג שער. ועוד משהו שרובכם גם מכירים, זה שאגת ה"ישששששש" שמתלווה לסיטואציה הזו. זה קורה כל סוף שבוע ולפעמים גם באמצע שבוע במקומות רבים בעולם שבהם יושבים אנשים עם פה פעור ועיניים דבוקות למסך מרצד, והם משתוקקים לצעוק כבר את ה"ישששששש".

כל עוד שזה קורה בכל מיני מקומות בעולם, סבבה. אבל כשרואים חבר'ה משלנו יושבים בקרן רחוב או בקיוסק מול המסך ושואגים בטרוף, אז זה כבר לא סבבה.

אם נחשוב על זה לרגע ברצינות, זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שהיוונים רצו, שהספורט יהיה חלק מהחיים שלנו, שנהיה שמחים ומאושרים אחרי הגול, או עצובים אחרי הפסד.

שלא תטעו, אני לא מתכוון להפסיק לראות כדורגל. אבל לשבת ולצעוק אחרי גול באקסטזה, זה לא, כי אז אנחנו נותנים ליוונים לנצח אותנו.

בתפילת 'על הניסים' בפורים אנחנו אומרים "הפרת את עצתו וקלקלת את מחשבתו", למה ב'על הניסים' של חנוכה אין את המילים האלה. הרי גם ככה זה ארוך, מה זה משנה אם יהיו עוד כמה מילים?

התשובה הפשוטה והכואבת היא, שמחשבתם ועצתם עדיין קיימת. תסתכלו כל מוצ"ש בקיוסקים בעיר ותראו שזה נכון. אז בואו נפר את עצתם ואת מחשבתם ונפסיק לצעוק "ישששששש!".

חנוכה שמח!


2 תגובות:

  1. וואלה צודק.אפשר לראות אבל לא להשתגע אחרי כל גול.אתר חמוד יש לכם.

    השבמחק
  2. כמה נכון, כל מילה בסלע, יישר כוח

    השבמחק