יום חמישי, 24 בינואר 2013

חזקי זלץ - פרשת בשלח תשע"ג


תדבר, מבינים אותך

חזקי זלץ


יום ב', 14:33

"אורנג' שלום מדבר יחזקאל"

"שלום יחזקאל מדברת יהודית ארדיטי"

בתחילה זה היה נשמע פתיח לשיחה שגרתית ומוכרת, אבל לאחר דקה של האזנה ללקוחה הבנתי שזה ממש לא סיפור רגיל... לא בכל יום שומעים על לקוחה שקובלת על חיוב בסך 90,000 שקלים... לאחר רפרוף קל בחשבונית התבהר לי פחות או יותר מה קרה. לשיחות לאריתריאה במשך שבת שלמה יכול להיות רק הסבר אחד... אני מנחש שהבנתם, נעלם לה המכשיר, היא לא חסמה שיחות יוצאות ו...

מה שבכל זאת לא היה כל כך מובן לי בכל הסיפור הזה, שאותה יהודית, עם כל ההלם ותחושת חוסר האונים המאוד מובנת שלה, לא התלהמה עליי ו/או על האריתראים ושאר מיני בישין שפוקדים את ארצנו בצורה בלתי מבוקרת. להיפך! דיבורה היה מתון, נעים, בקשתה הייתה בצורה הכי עניינית שיכולה להיות...

כמובן שלא יכולתי לזכות אותה באופן מיידי. אחרי הכל אני עובד חדש וזה סכום מטורף, אבל יצאתי מהשיחה הזו מלא אמביציה לעזור לה. לא אלאה אתכם במסע שעברתי: החל בראש צוות עובר דרך מנהל סניף, מנהלת אגף, עד לסמנכ"ל הגעתי. מה שכן אני רואה צורך להדגיש, שגם בזמן הטלטלה הזאת נשארה יהודית אותה יהודית, בלי צעקות, היא הודתה לי בכל פעם שהתקשרתי אליה לעדכן אותה. בסוף הגיע האישור המיוחל כל כך "יהודית תזוכה באופן מלא" אמר לי הסמנכ"ל. אין לתאר את האושר של יהודית באותה שיחה שעדכנתי אותה על כך, למעשה גם לי היה תחושת סיפוק כלשהי, סיפורה נגע לליבי ושמחתי שהכל הסתדר...

יום ד', 16:44

"אורנג' שלום וכו'"

"אווווו סופסוף אתם עונים, גם כן אתם..."

פה זה כבר מיד היה נשמע פתיח לשיחה קשה ומעצבנת, התכוננתי לקבל מקלחת. אבל טעיתי... על הקו היה מר יוסף משיח מנהריה, מקלחת זאת הייתה מילה עדינה למה שחטפתי... צעקות, קללות, הביטוי הכי עדין שעולה בזיכרוני הוא "אינשאללה תישרף כל אורנג' עם כל המנהלים שלה", וכל זה למה? בגלל חיוב של 190 ש"ח על שיחות לחו"ל שהוא טען שסיכמו איתו שזה כלול בחבילה... מכיון שאין באפשרותי לתת זיכויים, אמרתי לו בצורה הכי אדישה שיש "אני אעביר את פנייתך למנהל, תוך 24 שעות יחזרו אלייך". כמובן שהוא לא הסכים לשחרר אותי אלא אם אני אשבע בכל מיני צורות שונות ומשונות של שבועות שאני אכן ידאג לו וכו'. כמובן שהעברתי את זה למנהל בסוף היום, עוד עברתי דרך המנהל לראות מה קורה עם הפנייה. כששאלתי את המנהל מה קורה עם הפנייה ההיא, קיבלתי את התשובה "תשמע שכחתי לבדוק... נעלמה הפנייה...", שלל תירוצים שידועים למנהלי אורנג' כשהם רוצים לחפף את הנציגים...

למחרת פתחתי את הפנייה שוב בחוסר חשק, כדי לראות מה ניתן לעשות, משגיליתי שהלקוח פנה שוב למוקד, תיעדתי לקונית "פנה וטופל" וסגרתי את הפנייה. סיבה טובה מספיק להיפטר מהדגנרט. הפנייה סגורה ואני ממשיך בעבודתי התקינה.


ישנו פתגם ידוע - "כשאתה צועק שומעים אותך, כשאתה מדבר מבינים אותך". מנקודת המבט שלי זה הרבה יותר מ"ממבינים אותך". זה רוצים ושמחים לעזור לך. אז תדברו, אל תצעקו! תחייכו! החיוך שלנו הוא ללא הגבלה ובחינם...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה