יום חמישי, 28 בפברואר 2013

שו"ת SMS (הרב ארי מור) - פרשת כי תשא תשע"ג





שאלה: 
כדי להתחיל חזרת הש"ץ, כמה מתפללים צריכים לסיים את התפילה חוץ מהחזן?
תשובה:
מעיקר הדין מספיק ששה, אבל למעשה יש להמתין לעשרה שאם לא כן קרובות ברכותיו של הש"ץ להיות לבטלה.


שאלה:
לאחר פורים מצאתי אצלי חולצה שאני לא יודע למי היא שייכת, יתכן שלקחתי אותה ממישהו בטעות כשלא הייתי מאופס לגמרי. מה עלי לעשות איתה?
תשובה: 
עליך לקיים מצות השבת אבידה ולהכריז ולחפש למי היא שייכת.


שאלה:
מציעים לי להתחיל עבודה חדשה שמשתלמת לי יותר, אבל יש לי סיכום בע"פ עם המעסיק הנוכחי שאעבוד אצלו עד סוף השנה, האם אני יכול לעבור עבודה למרות הסיכום שלנו?
תשובה:
סיכום בעל פה מחייב, אמנם שאלה זו צריך לשאול בפנייה אישית ויכול להיות שיש צורך שגם המעסיק יהיה נוכח.


שאלה: 
אם אני לומד כל יום בשעה קבועה, חוץ משבת (ולפעמים גם יום שישי), האם זה נקרא שאני מקיים "קביעות עיתים לתורה"? והאם הקביעות חייבת להיות כל יום באותה שעה?
תשובה:
זה בהחלט נקרא קביעות עתים. וקביעות באמת צריכה להיות בכל יום באותה שעה אם אפשר, ואם אי אפשר שיהיה קבוע יש ללמוד בשעות משתנות לפי היכולת. והכי חשוב ביחס לקביעות עתים שאין מבטלים אותה אפילו בשביל רווח גדול, ואם ביטלו באונס דואגים להשלים את הזמן האבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה