יום חמישי, 14 בפברואר 2013

מולי גולדפדן - פרשת תרומה תשע"ג


פוליטיקה היא המראה שלנו

מולי גולדפדן


מאז קמה מדינת ישראל, כיהנו כאן הרבה ראשי ממשלה עם דעות שונות ומשונות והורכבו הרבה ממשלות בסופן של מערכות בחירות סוערות, לפעמים יותר ולפעמים פחות.

הבחירות האחרונות לא היו שונות בהרבה מהקודמות, גם הפעם הלכנו וקיימנו את מצוות רבותינו, וגם הפעם נבחרו לכנסת אנשים רבים שרחוקים מכל ערך יהודי אמיתי.

אלא שהפעם משהו השתנה, משהו בתודעה ובזהות האישית שלנו כבני ישיבה.

שבוע שעבר הפתיע אותי המוכר במכולת בהצהרה ש"זהו זה, הולכים לגייס את כולכם", כשראה שאני לא מבין על מה הוא מדבר, הסביר לי המוכר שמנהיג המפלגה הדתית-לאומית כרת ברית פוליטית עם מפלגה שעיקר המצע שלה עוסק בצמצום מספר לומדי התורה בארץ.

לאחרונה אני שומע יותר ויותר בכל תחנת רדיו ובכל עיתון כמה בחורי הישיבות הם אוכלי חינם שבוחרים בחיי נוחות במקום לשאת בעול קדוש יחד עם אחיהם. המצב הזה מזכיר לי את תקופת ההשכלה, אז בחור ישיבה היה מתבייש לספר מה הוא עושה בחייו והיה צריך להמציא סיפור כיסוי כלשהו.

לנו, בחורי הישיבה, יש אולי לא מעט ביקורת על פגמים וחסרונות שאנחנו רואים בציבור החרדי, בגלל שבאמת יש דברים רבים שדורשים תיקון, אבל כשאנו רואים שאדם שנבחר ע"י כל הציבור הדתי-לאומי מצהיר כי הוא מחויב לדאוג לכך שבחורי הישיבות ישרתו בצבא ושדעת הרבנים שלו היא רק המלצה לא מחייבת. כאן כבר יוצא המרצע מהשק, ואני מתכוון דווקא למרצע שלנו, קשה שלא לראות איך דרך של פשרנות על העקרונות מובילה בסופה לבגידה בעיקרי תורתנו הקדושה.

אנחנו מצהירים בגאווה שאנו משתייכים במיליון אחוז לציבור נפלא שסובל מעוני חמור, שאין לו השכלה גבוהה ושאינו נושא בנטל הצבאי באופן שווה, בגלל שאנחנו נאמנים לה' ולתורתו יותר מכל ערך אחר.

בדורות שנגזרו על עם ישראל גזירות שמד, אנחנו היינו אלו שלא היה להם ספק שיקדשו את שם ה' ושלא נבגוד באמונתנו חלילה.

אז נכון שמשמיצים אותנו, אבל אחרי מה שעברנו, זה קטן עלינו...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה