יום חמישי, 14 בפברואר 2013

שו"ת SMS (הרב ארי מור) - פרשת תרומה תשע"ג






שאלה: 
לא שמעתי פרשת שקלים בשבת האחרונה, האם יש דרך שאני יכול להשלים את זה?
תשובה: 
אין אפשרות להשלים.

שאלה: 
הבוס שלי מסמס לי מחוץ לשעות העבודה בענייני העבודה, האם אני צריך לענות לו?
תשובה:
אם חוזה התעסוקה שלך אינו מחייב אותך לענות לו מחוץ לשעות העבודה אינך צריך לענות. אך אם מדובר בסוג עבודה שהמנהג הוא לעמוד בקשר בענייני העבודה גם מחוץ לשעות העבודה, אתה צריך לענות לו.

שאלה: 
האם יש בעיה של ייחוד עם אחיינית?
תשובה: 
יש איסור ייחוד עם אחיינית כמו עם כל אישה.

שאלה: 
שאלתי עט מחבר והוא נשבר, האם עלי לשלם לו?
תשובה:
אם העט נשבר כתוצאה משימוש רגיל אינך חייב לשלם, ואם הוא נשבר בכל אופן אחר אתה חייב לשלם כדין שואל.

שאלה:
יש לי שיעור שבועי קבוע שאני מאוד מתקדם ממנו, ואבא שלי מבקש ממני עזרה חד פעמית בשעת השיעור, האם אני חייב להיענות לבקשתו?
תשובה: 
אם אין אדם אחר שיכול לסייע לו אתה חייב, מלבד במקרה שהדבר מזיק לך מבחינה רוחנית.



תגובה 1: