יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

שו"ת SMS (הרב ארי מור) - פרשת ויצא תשע"ג


שאלה: 
אני רוצה ללמוד ענייני אמונה. על איזה ספר הרב ממליץ?
תשובה: 
תשאל את רבך שמכיר אותך אישית.


שאלה: 
הזמן שהכי נח לי להתקלח הוא בבוקר לפני התפילה. מישהו אמר לי שיש בזה בעיה. באמת אסור?
תשובה: 
מותר, והמחמיר תבוא עליו ברכה אם אין הדבר מפריע לכוונת התפילה.


שאלה: 
התחלתי לשתות כוס קפה בבית מדרש ויצאתי איתו החוצה ל'זולה'. אני צריך לברך עליו שוב?
תשובה:
לא. אבל לכתחילה אין לעשות כן אלא צריך לשתות באותו חדר שבו בירכת או בחדר שממנו הנך רואה את החדר בו בירכת.


שאלה: 
איך מקיימים הלכה למעשה "עשה לך רב"?
תשובה:
בענייני הלכה צריך לבחור רב שיענה על הפרמטרים הבאים: 1. שיהיה זמין בצורה סבירה. 2. שתהיה לך שפה משותפת עם הרב, שתבין מה הוא עונה והוא יבין באמת מה אתה שואל. 3. שיהיה רב הדומה בעיניך למלאך אלוקים, כלומר שאתה תופס אותו כשליח לומר את דבר ה' זו הלכה. חשוב לציין שיש לבחור רב בנושא הלכה שברור לך שהוא מונח בהלכות שאתה שואל.


שאלה:
פגעתי בחבר וביקשתי ממנו סליחה והוא אמר שהוא סולח, אבל אני מרגיש שהוא עדיין מקפיד עלי. מה אני יכול לעשות?
תשובה:
צריך לנסות לפייסו עד שיתרצה. אמנם אם אתה מרגיש שעשית את הנדרש וביקשת ממנו שלוש פעמים, אין עליך יותר חובה, והכל לפי המבייש והמתבייש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה