יום חמישי, 6 ביוני 2013

שו"ת SNS (הרב ארי מור) - פרשת קורח תשע"ג





שאלה: 
איך הדרך שאפשר להכין קפה בשבת בלי בעיה?
תשובה: 
מוזג את המים החמים לכוס ולאחר מכן מוסיף את הקפה. האמור לעיל הינו דווקא בקפה נמס.

שאלה: 
אני יודע על עובד במקום עבודתי שמרמה את המעסיק, האם אני חייב לדווח על כך?
תשובה:
בראשונה עליך לפנות לעובד ולנסות להוכיחו בדרכי נועם שיחזור בו מדרכיו הרעים. אם אינו מוכן לחזור בו ישנה חובה לדווח, אמנם בכפיפות לדיני תועלת, כלומר: א. שידוע לך בבירור ולא בהשערה שהוא מרמה. ב. שבפנייתך למעסיק יודע אתה שלא יפיץ את הדבר הלאה. ג. שיודע אתה שהמעסיק לא ינקוט בצעדים מיידיים אלא יברר את הדבר וינהג רק על פי דין תורה. ד. וכל זה בתנאי שאינך יכול לגרום בדרך אחרת שהמעסיק לא יפסיד מהעובד. ה. שלא להגזים או להוסיף על הסיפור. מכיון שהצטרפות התנאים הנ"ל היא דבר לא מצוי, רצוי להתייעץ על כל מקרה לגופו עם מורה הוראה הבקי בדינים אלו.

שאלה: 
סיפור שיש בו לשון הרע והופץ באינטרנט, מותר להעביר אותו הלאה?
תשובה: 
אסור.

שאלה: 
כמה זמן הרב ממליץ ללמוד הלכה כל יום? ובאיזה ספר כדאי ללמוד?
תשובה:
לפחות רבע שעה ורצוי חצי שעה. וכדאי למי שיכול ללמוד משנה ברורה, ומי שאינו יכול ילמד ספר שונה הלכות, ומי שגם זה קשה לו כדאי בתחילה ללמוד קיצור שולחן ערוך ואחרי שסיימת אותו ללמוד ספרי הלכה לפי נושאים, כלומר על תפילה "תפילה כהלכתה", על שבת "שמירת שבת כהלכתה" או "אורחות שבת", על כשרות "שערי תורת הבית" או "קיצור שולחן ערוך בשר בחלב" וכדומה.

שאלה: 
מה דעת הרב על ההכשר "רבנות ירושלים מהדרין"?
תשובה:
ביחס למסעדות אני ממליץ לדבר עם המשגיח במקום ולברר: באלו כשרויות המוצרים, מי אחראי על קבלת הסחורה, כמה זמן ביום המשגיח שוהה במקום, ולראות גם אם הוא עושה רושם של אדם מהימן. ביחס לשאר דברים אין במה זו מתאימה לענות על שאלה זו.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה