יום חמישי, 11 ביוני 2015

שו"ת סמס


האם מותר לברך ליד אישה נשואה ששערה אינו מכוסה?
יש להימנע מכך.



התחלתי לשתות קפה בלי חלב ואח"כ הגיע חלב, האם עלי לברך שוב על החלב?
אינך מברך. חשוב להדגיש: בהלכות ברכות אין להקיש ממקרה לחברו.

אם אני אוכל סעודה שלישית בשבת בלי נטילת ידיים (מזונות), אני יכול להמשיך לאכול אחרי השקיעה?
כל זמן שלא בירכת ברכה אחרונה ואינך מברך ברכה חדשה אתה רשאי להמשיך.

האם זה נכון שיש עניין שעדיף לא ללמוד תורה שבכתב בלילה?
נכון, אבל אינו איסור. ואם לומד עם מפרשי המקרא בעיון ודאי שיש להקל.

עד מתי אני יכול להשלים פסוקי דזמרה שדילגתי בשחרית?
י"א כל היום, וכן ראוי.

מציעים לי להתחיל עבודה חדשה שמשתלמת לי יותר, אבל יש לי סיכום בע"פ עם המעסיק הנוכחי שאעבוד אצלו עד סוף השנה, האם אני יכול לעבור עבודה למרות הסיכום שלנו?

סיכום בעל פה מחייב, אמנם שאלה זו צריך לשאול בפנייה אישית ויכול להיות שיש צורך שגם המעסיק יהיה נוכח.

מה השיעור של צדקה שכל אחד חייב לתת?
עשירית ממה שמרוויח, ואם יכול ייתן חומש כלומר 20% וכפי השגת ידו, וכדאי להתייעץ עם מורה הוראה איך לחשב את מעשרותיו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה