יום חמישי, 19 בפברואר 2015

הרב ארי מור



אני מכיר מקום שיש לו תעודת כשרות וידוע לי שלא הכול חלק שם, האם יש עלי חובה לדווח על כך?
אם ידוע לך באופן אישי חובה לדווח, ואם משמועה חובה לבדוק ולדווח בהתאם לממצאים.
שאלה: הנחתי תפילין בבית בבוקר כי לא ידעתי אם אספיק להתפלל שחרית בישיבה, ולבסוף היה לי זמן והגעתי לתפילה בישיבה. האם אני צריך לחזור ולהניח תפילין?
כן. אתה צריך להניח ולברך שוב.
שאלה: האם יש לחשוש משום רבית בקבלת תשלומים צמודים למדד שחייבים לי מהמדינה?
לא. אמנם יש מחמירים בזה ותלוי בנסיבות.
שאלה: האם נכון הדבר שיש בנגיעה באישה איסור ייהרג ואל יעבור?
כיום גם נשים שאינן נשואות הרי הן נדות ויש הסוברים שבנגיעה של חיבה יש בזה משום ייהרג ואל יעבור, ובאינה של חיבה אין ייהרג ואל יעבור אבל מכוער הדבר ואסור מדרבנן.
האם חובה לבדוק צעיף משעטנז ומה הדין במעיל?
צעיף אינו צריך בדיקה מעיל או כובע קסקט צריך
חתכתי בצל בסכין בשרית שעברו עליה 24 שעות ללא שימוש וטיגנתי במחבת חלבית מה הדין?
המאכל אסור והמחבת צריכה הכשר במידה וניתן
האם מכונת גילוח צריכה הכשר?
כן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה