יום שישי, 19 באוקטובר 2012

מערכת 'זו דרכנו' - פרשת נח תשע"ג


כן, זו דרכנו!

המערכת


תארו לעצמכם שיש לכם אפשרות השפעה על מאות רבות של אנשים, אתם יכולים לומר להם דברים והם מעוניינים לשמוע, אתם יכולים להסביר להם, לשתף אותם, לספר להם.

חתיכת אחריות, לא כך?

אז זהו, שהדף הזה שאתם מביטים בו עכשיו הוא בדיוק הדבר הזה.

יש לנו עלון שבועי, שבראש ובראשונה מיועד לתלמידי הישיבה ובוגריה. אך מעבר לכך, מספר האנשים המושפעים מדרכה של ישיבתנו גדול בהרבה ממספר האנשים שיודעים היכן היא נמצאת... אחת מהדרכים בהן ההשפעה של 'הדרך' יוצאת לציבור הרחב הוא 'זו דרכנו'.

כי יש לנו דרך!

רבים מאיתנו שואלים את עצמם לפעמים, מהי אותה 'דרך' שעליה אנו מדברים שוב ושוב? מהי אותה בשורה שאותה אנו מפיצים? במה מתבטאת ההשפעה של הישיבה על אלו שאינם לומדים בה?

בעצם... בשביל זה יש את 'זו דרכנו', כדי להבהיר מהי הדרך שלנו, לא?

אבל בכל זאת, מהם הקווים הכלליים, הנקודות העיקריות, הרעיונות החשובים שאנו טורחים להגיש אותם מדי שבוע בעלון הזה? ואיך הם משפיעים על רבים שלא דרכה רגלם על מפתנה של הישיבה ובכל זאת מרגישים קשורים אליה ולמה שהיא מייצגת?

'זו דרכנו' בא בעצם לספר סיפור. הוא בא לספר את סיפורו של הצעיר החרדי שאינו נמצא רק בהיכל בית המדרש, את סיפורו של הבחור שמתמודד עם בוס ועם צוות בעבודה ולא רק עם משגיח וראש ישיבה, בעצם, את סיפורו של חלק גדול מהחברה שלנו שרוצה לקחת את ערכי בית המדרש גם לעולם המעשה ולנהוג על פיהם.
זהו סיפור של נער, או אברך צעיר, שבחר בדרך לא פשוטה, דרך של התמודדות אמיצה, דרך שאינה קשה פחות מרכינה רצופה על הגמרא עשר שעות ביממה, דרך חיים שעוברת בעולם החומר אך מושפעת מעולם הרוח של התורה.


והוא מתמודד, באומץ, והוא מעוניין לקבל כוחות, והוא רוצה לשמוע שזה אפשרי והוא יכול ומסוגל, והוא רוצה לקרוא רעיונות שמותאמים דווקא אליו ולאורח חייו, והוא רוצה ללמוד תורה ברצינות למרות שזה לא קל, והוא רוצה לחיות על פי ההלכה, והוא רוצה להתייעץ עם רבנים בלבטים שמלווים אותו, והוא רוצה להיות מחובר לקב"ה ולתורתו, והוא רוצה לחוות את בית המדרש בצורה חיובית ושמחה, והוא רוצה 'להיות בסדר'...

ואנחנו, כאן ב'זו דרכנו', יושבים כל שבוע וחושבים איך לספק את רצונו של אותו נער, אותו אברך או אותה אישה שבכלל לא שמעה על הישיבה ופתאום שולחת לנו מייל "השבוע בחור פלוני כתב מאוד יפה". שבוע אחר שבוע, אנחנו מנסים לקלוע אל הצרכים והרצונות של הציבור הגדול הזה שמחכה למסרים האלו.

צוות הכותבים בעלון הוא רחב ומגוון. החל מראש הישיבה שמשקיע כל שבוע במאמר איכותי להנאת כולנו, עובר ברבני הישיבה, תלמידי הישיבה, בוגרי הישיבה, וכלה בפינות מעניינות כמו שו"ת SMS של הרב ארי מור ושו"ת Mail של הרב זאבי קצנלבוגן. וכל מילה, ממש כל מילה בכל המאמרים והמדורים, מכוונת ומושקעת בחשיבה על הקוראים, צרכיהם ורצונותיהם.

עכשיו נחזור להתחלה. תארו לעצמכם שיש לכם אפשרות השפעה על מאות רבות של אנשים, אתם יכולים לומר להם דברים והם מעוניינים לשמוע, אתם יכולים להסביר להם, לשתף אותם, לספר להם.  חתיכת אחריות, לא כך? אז זהו, שהדף הזה שאתם מביטים בו עכשיו הוא בדיוק הדבר הזה.

ב'זמן חורף' שהחל זה עתה אנו מעוניינים למקד את העלון ב'דרך' שלנו. להגדיר מדוע דווקא 'זו דרכנו' - ולא דרך אחרת. להסביר מה יש בה, בדרכנו, שרבים כל כך מוצאים בה את יהדותם, סיפוקם ושלוותם.

לומר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: זו דרכנו!


שיהיה חורף בריא, שמח, יפה וגשום לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה