יום שישי, 24 ביוני 2016

מחשבות של קיץ - אבי שטיין

מה זה קיץ בעצם? החום הזה טוב או רע? כיף או סיוט? אם זה טוב למה זה לא כל השנה? אם זה רע אז למה זה חלק מהשנה? התשובה לדעתי איפשהו באמצע. כמו כל הדבר בחיים אין טוב שהוא רק טוב, כמו שאין רע שהוא רק רע. כל דבר הוא טוב במידה, אם יהיה קיץ כל השנה זה יהיה סיוט, אם יהיה חורף כל השנה זה יהיה סיוט.. (צריך איזה יום בשבוע קיץ כדי ללכת לים)
כשחשבתי על זה קצת יותר לעומק בפרספקטיבה רחבה של משמעות לחיים, החיים הם במתכונת עגולה יום לילה ראשון שני.. שבת ראשון שני.. שבת. תחילת חודש וסוף חודש תחילת שנה וסוף שנה והכל חוזר על עצמו.
המעגליות הזאת נמצאת גם אצל בני האדם. דור בא ודור הולך אנשים נולדים ואנשים נפטרים.
רבים משלימים מכירים ונפרדים. יש מצב שהמעגליות של הטבע במחזוריות קיץ חורף אביב סתיו נמצאים באותה המידה אצל האנשים עם אותם התכונות?
קראתי במאמר של הרב פייבלזון שהחורף הוא כמו הילדות זה הזמן שבו הקרקע מקבלת כלים ויושבת בשקט ולומדת מהגשם והרוחות מהזריעה והנביטה איך לגדול ולהתנהג בקיץ.
יש מצב נראה לי שהקיץ מסמל את גיל הנערות והבגרות של האדם? הזמן שבו הכל קורה ושום דבר בעצם לא קורה? מחליטים החלטות רק כדי לקבל אחר כך החלטה שההחלטות ההם שגויות או לא רלוונטיות אלינו. קמים כדי ליפול, נופלים כדי לקום, חוטאים כדי לחזור בתשובה, חוזרים בתשובה כדי לחטוא. וככה זה כל החיים לא באותה קיצוניות של ימי הנעורים אבל באותה המחזוריות. כאילו איזו כח דוחף אותנו ליפול ולקום, אני קורא לזה כח החיים. תחלקו עליי אם אתם לא חושבים ככה וזה גם כח החיים!
בעצם גם ההיסטוריה שלנו בנויה ככה, אנשים חוטאים מאז אדם הראשון וחוזרים בתשובה, עוברים את דור המבול כדי להגיע לדור הפלגה, כדי להגיע לאברהם אבינו .
מעניין שאת הפרשיות של ימי הנעורים בעם ישראל אחרי יציאת מצריים קוראים בקיץ. הזמן במדבר שבו הכל קורה, מצד אחד. מקבלים את התורה, בונים משכן, מתקדמים לארץ ומצד שני הכל נעצר, הכל לא קורה. חוטאים בחטא העגל ,חטא המרגלים... וכל זה אנחנו קוראים בקיץ הזמן שבו הכל קורה וכלום לא קורה..........
(לחובבי הקונספירציות חלק גדול ממלחמות ומבצעי ישראל היו בקיץ.. רק אומר)
בקיצור לסיכום של יום, אהרון רצה שאכתוב משהו אז שיתפתי קצת מהמחשבות..
שבת שלום!
נ.ב אם כבר קיץ אז איזה דרך לבלות יום שישי בנחמדות:
9:00 לקום
10:00 להצטרף לשיעור של הרב ליפשיץ בפרשת שבוע (אם עדיין קיים)
11:00 לחשוב אם לצאת למעיין או לים
12:00 להחליט שיוצאים למעיין
13:00 לצאת למעיין שאף אחד לא מכיר ולגלות שכולם מכירים
13:30 לא לשכוח לטבול אם יש מקום במעיין

נ.ב. אחרון אם במקרה מצאתם איזה מעיין שבאמת אפאחד לא מכיר תשלחו סמס מטלפון כשר ;)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה