יום חמישי, 12 במרץ 2015

טור אורח מיוחד! עו"ד משה מורגנשטרן


סרט שחור לבן                                                     

כולנו זכינו לאחרונה לראות תיעוד היסטורי של מרן החפץ חיים מגיע להשתתף בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל. התיעוד הוא עתיק, עתיק מאד. מעל תשעים שנה שהוא נשמר במרתפים.
אין אחד שלא התרגש או חש תחושה מיוחדת של חיבור למקורות כשצפה בתיעוד.
מדוע המראה של החפץ חיים שכמעט אין אנשים בדורנו שזוכרים אותו - מרטיט את הלבבות ...
מדוע כל אחד מאיתנו עצר לרגע את מהלך יומו והתבונן היטב בתיעוד המרגש.
התשובה היא פשוטה.- כולנו. כל אחד מאיתנו כחלק מציבור וגם בנפרד. חש שאינו יכול לזנוח את דרך אבותיו ואת אותה תורה אשר ציוה לנו משה.
מסורת ההנהגה עברה מדור לדור, החפץ חיים והחזון איש. הסטיפלער והרב שך עד לפני מספר שנים הרב אלישיב וכעת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן, הם משה רבינו של הדור, מפיהם אנו חיים.
כולנו שמעו אתמול את מרן ראש הישיבה קורא חובה קדושה להצביע ליהדות התורה, די בקריאה זו כדי להביא כל אחד ואחת לקלפי. לו היינו שומעים את אתמול קריאה זו מפיו של החפץ חיים, האם היה מישהו שהיה מסתפק האם להצביע? האם אי מי היה שואל את עצמו מה קיבלתי ולכן מה אתן? הוא הדין עת הדברים נשמעו מפי קודשו של מרן ראש הישיבה. "שמואל בדורו כיפתח בדורו".
האמת ניתנה להיאמר, שכאן היה מאמר זה צריך להסתיים, ולאחר דברים ברורים אלה לא אמור להיות ספק האם להצביע ולמי להצביע.
 יהדות התורה מייצגת גם אותי
אך בתוך עמי אני חי, ושומע אני את קולות אחי השוקלים להצביע למפלגות אווירה, שספק אם יעברו את אחוז החסימה, הטוענים מה לי להצביע למפלגת יהדות התורה, היא אינה מייצגת אותי. ואליהם אני פונה, ומבקש לחזור על הברור כל כך, חובה להצביע "ג" ולא רק בגלל קריאתם של גדולי הדור, אלא כי בנפשנו הדבר, פשוטו כמשמעו.
גם לב של אדם שלצערו אינו חובש את ספסלי מבית המדרש, שמא מחמת טרחת הפרנסה ושמא מצד אילוצים אחרים, עדיין רואה את בנו מקים בית של תורה, ואת בתו נישאת לבן תורה, האם דבר זה יתממש עם חוק הגיוס? האם אנו נאפשר להקמת ממשלה נוספת שתחוקק חוק גיוס קשה יותר מהחוק הנורא שבתוקף היום? האם נאפשר לממשלה להתערב ולקבוע לנו את תכני הלימוד במוסדות החינוך שלנו? גם חוק הגיור שביקשו ומבקשים להעביר - הפוגע ממש בעיקרי הדת, יכול לעבור במקרה של אי הצבעה ליהדות התורה. האם מי שאינו מצביע או שחושב להצביע לכל מפלגה מלבד יהדות התורה או ש"ס אינו מסייע בכך ליאיר לפיד? מי ייקח על מצפונו חוקים אנטי דתיים ואנטי יהודיים כפי שחוקקו בקדנציה האחרונה מחמת הצבעה למפלגה שאינה חרדית.
אף אם הורדה בקצבאות הילדים, במענקים לאברכים או בהנחות בארנונה אינה נוגעת לכיס שלנו באופן ישיר (אף כי היא פוגעת לכל אחד בקרובי המשפחה, בשכנים ובחברים) עדיין חוקים כמו חוק הגיוס, הגיור, הדיור ועוד פוגע גם פוגע בנו, כנ"ל.
ולכן, המחשבה כי זה לא נוגע לי, אני לא נפגעתי ולכן אני לא מבין על מה המהומה, אינה נכונה עובדתית, והיא ממש התנהגות כבת יענה.
הסיוע לצרכים האישיים שלנו
ומכאן לבדותא האחרונה, לפיה מפלגת דגל התורה אינה מסייעת לנו. זכיתי בשנתיים האחרונות להיות חלק מהסיעה, הן כעו"ד של הסיעה, אך יותר מכך כנציג הפונה בעניינם של רבים, אברכים ככאלה שאינם, אך בעיקר בעניין של הציבור ממנו אני בא.
מעולם לא נתקלתי בסירוב או באי נכונות לסייע. אכן לא כל הפניות הצליחו אך לא היה ולו מקרה אחד בו הפנייה לא נענתה במהירות.
חוקים שיהיו לנו לעזר ולאחיסמך חוקקו על ידי חברי הכנסת של דגל התורה, כך למשל חוק אפליה מתקנת בשירות המדינה ובדירקטוריונים עבר בקריאה טרומית על ידי שלושת חברי הכנסת של דגל התורה, ויעבור בעזרת השם בקדנציה הקרובה (הדבר תלוי רק באם יהדות התורה תהיה בקואליציה או באופוזיציה – היינו הדבר לתלוי בנו).
אמנם עבודה רבה עוד לפנינו, כדי שנצליח לקדם ולעשות דברים יש צורך ביהדות התורה חזקה, כדי שהיא תהיה בקואליציה הבאה כדי שהם יהיו שליחי הציבור של מרן ראש הישיבה ושלנו, ובכך הם יסייעו בעדנו יקדמו חוקים לטובתנו ויבלמו חוקים לרעתנו.
המורם מהאמור, אינטרס עליון שלנו, הן בדאגה לדורות הבאים שלנו והן מבחינת האינטרס האישי כי יהדות התורה תתחזק, וכי הכוח החרדי בכנסת יגדל, ולכן חובה על כל אחד מאיתנו להצביע יהדות התורה ולעשות הכול להצלחתה. 
  


2 תגובות:

  1. הטור הזה נחמד אבל לא ענייני. יחד גם יצביעו בעד כל הדברים שחשובים לחרדים. ההבדל הוא שביחד יש אנשים ציונים ולאומיים שרוצים לשנות דברים במדינה ולא מרגישים כמו ג' אצל הפריץ בגלות - תן לי תקציבים שלי אל תגייס אותי השאר תעשה מה שבא לך אני לא מוכן להיות שר ולקבל אחריות...

    השבמחק
  2. כל הכבוד מוישי, אבל אנחנו לא נצביע ליהדות התורה כי אין הצבעות מבעלי אייפון ודומיו

    השבמחק