יום חמישי, 19 במרץ 2015

1X1 עם הלל עזרא


איך אתה מגדיר את עצמך?
חרדי ליברל.
במה אתה עובד?
מורה למתמטיקה ובלוגר.
מה הדבר שאתה הכי אוהב בעבודה שלך?
עיקר עבודתי היא כמורה בתיכון, שם הסיפוק הוא בהעברת הידע נטו. פה ושם אני מנחה סדנאות למתמטיקה לחרדים עובדים בגילאים בוגרים יותר. הכיף הגדול הוא לראות אותם יוצאים עם ידע שעוזר להם לחיים וגם לדעת שסייעתי להם לבנות את החוליה העיקרית בדרך לרכוש מקצוע מפרנס משמעותי.
בעבודת הכתיבה שלי אני שואב סיפוק מעצם הכתיבה, אבל גם מתגובות הקוראים המוכיחות לי כל פעם שאפשר להשפיע המון על ידי כתיבה. הרגע הגדול, מבחינתי, זה לראות טוקבקיסט שבמאמר קודם שלי תקף את דעתי ובמאמר הנוכחי מצטט אותה בתגובה לטוקבקיסט אחר.
מהי הישיבה בשבילך?
המקום הכי הטרוגני עלי אדמות.
איפה תהיה בעוד 20 שנה?
רק היושב בשמיים יכול לענות על השאלה הזאת... הייתי מנסח זאת קצת אחרת: איפה היית רוצה להיות עוד עשרים שנה". הייתי רוצה לראות את עצמי עד עשרים שנה דבר ראשון בעל משפחה חרדית ערכית עם שתפה לחיים שתהיה עזר אמיתי. בתחום הקריירה הייתי מעניין להתפתח יותר ולהגיע לרמת מרצה אקדמאי במכללה חרדית כלשהי.
מהו הרב בשבילך?
מי שדואג באמת לאוכלוסיית החרדים העובדים ומי שאחראי להפיכתם מציבור "שוליים" לציבור ה"עמלים לפרנסתם".
מוטו לחיים:
"השקר לא הופך אמת אפילו אם נצעק אותו ביחד".
תובנה לחיים:
העולם מתחלק לשניים: אלה שמנצחים ואלה שמחכים לתוצאות האמת.
מי המודל לחיקוי שלך?
בכל תחום יש לי מודל לחיקוי שונה. אקח כדוגמא את ההורים שלי. אנשים שגידלו אותי עם גאווה ספרדית אמיתית ומצד שני לימדו אותי לא לבנות את המכשולים בחיים על גב של הצד השני ש"הפריע" להתקדמות עם תחושת קיפוח מיותרת. תמיד היה ברור שלא בכל תחום אני אקבל הזדמנות שווה כאדם, אך זה מעולם לא היה אישיו ומעולם לא ליוותה אותי תחושת 'שקיפות' בחיים...
משהו שהיית רוצה לשפר בישיבה?
את הספות בזולה, עליהן אנחנו מקיימים את הדיון הזה. הלך לי הגב...
מה הדבר שאתה הכי נהנה ממנו בישיבה?
הוויכוחים האינטלקטואליים בחדר האוכל.
מה התחביב שלך?
לבשל.
משהו שלא ידענו עליך?
אני לא שמאלני.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה