יום חמישי, 25 באפריל 2013

שו"ת SMS (הרב ארי מור) - פרשת אמור תשע"ג




שאלה: 
השנה של"ג בעומר חל ביום ראשון, ממתי מותר להסתפר ולשמוע מוזיקה?
תשובה:
לבני אשכנז מותר להסתפר ביום שישי מהבוקר לכבוד שבת, וביום ראשון מהבוקר, ולבני ספרד אסור להסתפר עד יום שני כמידי שנה שמסתפרים בל"ד לעומר. מוזיקה מותרת כמידי שנה רק מל"ג בעומר.

שאלה:
האם יש חובה לעשות זימון בברכת המזון כאשר לא התיישבו לאכול ביחד אלא הזדמנו לשולחן אחד בחדר אוכל?
תשובה: 
אם אוכלים ביחד יש חובה לזמן.

שאלה: 
האם יש חובה לקבל שבת בזמן הדלקת הנרות?
תשובה:
לכתחילה מן הראוי לעשות כן, אבל חייבים לקבל תוספת שבת לפחות 4 דקות לפני השקיעה.

שאלה: 
האם אני יכול לעזוב עבודה שאני לא נהנה ממנה, למרות שידוע לי שהמעסיק יתקע ויינזק מכך?
תשובה: 
תלוי בסיכום העבודה שלך מולו והתחייבויותיך כלפיו. כל מקרה לגופו.

שאלה:
קיבלתי על עצמי לסיים מסכת עד תאריך מסוים, ונראה לי שלא אמרתי "בלי נדר", האם אני חייב לעשות זאת גם אם כעת אני מתחרט?
תשובה:
תלוי בצורה שקיבלת על עצמך את הנדר. הטוב ביותר הוא לעשות התרת נדרים בפני שלושה שאחד מהם מבין קצת בטיב נדרים ויתן פתח לחרטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה