יום שני, 24 בספטמבר 2012

הרב דניאל צ'סטר - יום כיפור תשע"ג


תרנגול? לכפרות?/נקודה למחשבה

הרב דניאל צ'סטר


הבה נחשוב לעצמנו...

עובר אלול, עובר גם ראש השנה, יום הכיפורים משמש ובא, היהודי הולך לשוק וקונה תרנגול לבן גדול, ומתחיל לומר את התפילות שלפני הכפרות. לאחר מכן הוא אוחז את התרנגול הגדול בידו, מסובב אותו סביב ראשו ומכריז "זה חליפתי! זה תמורתי! זה כפרתי! זה התרנגול ילך למיתה – ואני אכנס ואלך לחיים טובים ארוכים ולשלום!".

אילו התרנגול היה יכול לדבר, אילו היה מקבל לרגע את אותה אפשרות נדירה בה זכתה אתונו של בלעם, מה היה אומר? סביר להניח כי היה פותח את פיו ומכריז: "יהודי יקר, יהודי נכבד, תתבייש לך! אתה קמת לסליחות באשמורת הבוקר וכבר אתה חש כי מגיע לך עולם ומלואו בדין, ואילו אני משכים כל בוקר ומעורר את השחר... מי אתה בכלל?! אתה עשית את כל העוונות שבעולם, אתה חטאת ופשעת ואני הכפרה שלך? לא גנבתי מעולם, לא רצחתי ולא פשעתי! מדוע שאלך למיתה ואתה תיכנס לחיים טובים ארוכים ולשלום?! נכון, יש לך זכות לשלוט בי ולאכול אותי, אבל למה אני צריך למות כפושע מועד שמגיע לו עונש מוות?

יש לכם מה לענות לו?

תגובה 1: