יום שישי, 9 בספטמבר 2016

בדרך ההלכה- הרב חסידים שליט"א



שאלה:
שלום כבוד הרב,
אני בחור ספרדי ובשנים עברו נהגתי לקום כל לילה לסליחות. השנה אני בבעיה מצד אחד אני נוהג להקפיד להתפלל שחרית בישיבה, ומצד שני כיוון שאחה"צ אני עובד קשה מאד אם אשאר ער לסליחות בחצות הלילה אני חושש שזה יפגע לי בתפילה ובסדר היום. מה ניתן לעשות?

תשובה:
צריך לדעת שהתפילה חיובה מן הדין ואילו הסליחות הן מנהג טוב אך אין חיובן מן הדין.
ולכן אם אמירת הסליחות בשעה מאוחרת פוגעת בתפילה, וכן אם היא פוגעת בסדרי הלימוד של הישיבה או בעבודתך תימנע מאמירת הסליחות בלילה.
בזמן הזה נפוץ המנהג בחלק מקהילות הספרדים שיש מניין לסליחות בשעת המנחה או אפי' אחה"צ, תוכל לברר אם יש מנין כזה באזור הישיבה או סמוך למקום עבודתך.
אם לא מתאפשר לך גם באופן כזה ראוי בכל אופן להשתדל לומר סליחות כמנהג האשכנזים מספר ימים קודם ראש השנה ובעשרת ימי תשובה.

שבת שלום ומבורך.


לשאלות: 054-8422777

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה